Czy sportowcy mogą rozwijać się na diecie roślinnej?

Dotsie Bausch jest olimpijskim medalistą i prawdziwym zwolennikiem diety, które są wolne od produktów zwierzęcych. Teraz wycofał się z konkurencyjnej jazdy na rowerze, Bausch jest wielokrotnym USA Kolarstwo mistrz Narodowy, dwukrotny mistrz Pan amerykański i srebrny medalista w pościgu kobiet w zespole na Letnich Igrzyskach Olimpijskich 2012 w Londynie. Jako elitarny sportowiec, obejmowała jedzenie na bazie roślin około dziewięć lat temu i od tego czasu stała się pełnoletnim adwokatem.

Dla Bausch zdrowe odżywianie oznacza wegańską, a nie wegetariańską dietę. Produkty mleczne nie są OK z jej punktu widzenia. Anty-krowy mleko PSA featuring Bausch i pięciu kolegów olimpijczyków-które wyemitowane podczas pokrycia ceremonii zamknięcia 2018 Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pyeongchang, Korea Południowa,-sprawia, że jasne. Dzisiaj, Bausch, teraz 45, jest dyrektorem wykonawczym organizacji non-profit Switch4Good, kierowana przez sportowców koalicja mająca na celu zbudowanie przyszłości bez mleka.

 „Kiedy odzyskujesz szybciej, możesz obsłużyć więcej ładunku, ” mówi Bausch.  „Możesz obsłużyć więcej uszkodzeń, więcej szkoleń. Im więcej szkoleń możesz zrobić, tym szybciej się stajesz. Ludzie nie mogą trenować 24 godziny na dobę, bo trzeba odzyskać. Więc jeśli szybko odzyskać, można trenować ponownie. Tak, tak-mam o wiele lepiej i dużo szybciej.  „

Dowody dla sportowców roślinnych

Sportowców, którzy następują diety roślinne mogą zobaczyć ulepszenia w ich zdrowia serca, wydajność i odzysku, sugeruje nowy przegląd badań opublikowanych online czwartek w czasopiśmie składników odżywczych.

Po pierwsze, naukowcy analizowali dowody tradycyjnych niedobory żywieniowe i negatywne skutki zdrowotne u sportowców. Następnie podsumowali potencjalne korzyści z diety na bazie roślin na zdrowie serca sportowców, odzysku i wydajności.

Wegańskie diety, które nie zawierają żadnych produktów zwierzęcych, były głównym celem przeglądu, naukowcy zauważyli. Jednak, korzyści pojawiły się również z diety wegetariańskiej, które pozwalają na produkty mleczne, takie jak mleko i jaja.

Autorzy recenzji zawarte Dr James Loomis, dyrektor medyczny w Barnard Medical Center w District of Columbia i byłego zespołu internistę NFL St Louis Rams (obecnie Los Angeles Rams) i MLB w St Louis Cardinals.

Przegląd cytowany 2017 badania na tablicy wieńcowej nagromadzenie w starszych rowerzystów wytrzymałość i biegaczy. W innym badaniu stwierdzono, że mniej niż połowa jego uczestników triathlete Ironman były spotkania zalecanego spożycia węglowodanów dla sportowców wytrzymałościowych. Węglowodany jest podstawowym źródłem energii w wysokiej i umiarkowanej intensywności ćwiczeń aerobowych, autorzy zauważyć. Wytrzymałość, zarówno tuż przed imprezą sportową i w dłuższej perspektywie, jest wzmocniona przez wyższe Spożycie węglowodanów, dodali. Rozpoczęcie diety roślinnej bogatej w ziarna, rośliny strączkowe i warzywa korzeniowe może zwiększyć spożycie sportowców zdrowych węglowodanów.

Inne badania w przeglądzie wykazały zwiększoną tętnicę tętnic lub uszkodzenia mięśnia sercowego w amerykańskich mężczyzn i niemieckich biegaczy, którzy rywalizowali w wielu maratonach, w porównaniu do siedzących uczestników badania.  „Sportowcy nie są odporne na miażdżycę lub zdarzenia serca, ” Autorzy napisali.  „Zaskakująco, sportowców wytrzymałościowych może mieć bardziej zaawansowane stwardnienie i [mięśnia sercowego] uszkodzenia, w porównaniu z siedzących osób, nawet w ich wieku. ” co badania nie wykazały, naukowcy kontynuowali, czy te zmiany są następstwem sama aktywność sportowa lub rodzaj żywności, takie jak produkty zwierzęce, wykorzystywane do paliwa go.

Jest możliwe, że, niskotłuszczowe, wegańskie diety mają właściwości, które mogą pomóc chronić wrażliwych sportowców z czynników ryzyka chorób serca i poprawić ich wydajność, naukowcy sugerowali. Takie diety mogą pomóc odwrócić płytkę nazębną, poprawić wysoki poziom cholesterolu we krwi, i zmniejszyć wysokie ciśnienie krwi, nadmiar masy ciała i ryzyko cukrzycy.

Po diecie na bazie roślin może pomóc sportowcom w tych fizjologicznych sposobów:

  1. Obniżenie tkanki tłuszczowej i promowanie szczuplejsze składu ciała.
  2. Poprawa przechowywania glikogenu w komórkach mięśniowych poprzez wyższe węglowodanów znalezionych w ziarnach, rośliny strączkowe i warzywa korzeniowe, dla większej wytrzymałości.
  3. Zwiększenie przepływu krwi i tlenu do tkanek organizmu.
  4. Zmniejszenie uszkodzenia oksydacyjnego poprzez zwalczanie wolnych rodników z bogatych w przeciwutleniacze owoców i warzyw.
  5. Zmniejszenie stanu zapalnego i przyspieszenie regeneracji organizmu po intensywnym treningu.
  6. Ochrona serca przed czynnikami ryzyka, takimi jak wysokie ciśnienie krwi i cholesterol dla bezpieczniejszej konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *