Poznaj dietę Paleo – wady i zalety

Gwiazdy takie jak Miley Cyrus, Beyoncé, Adriana Lima czy Jessica Biel są znanymi zwolennikami diety Paleo. Czy wtedy ta dieta, aby schudnąć jest tajemnicą posiadania tipazo? Nie wiemy, ale prawda jest taka, że dieta Paleo ma wiele pozytywnych cech, które możemy zastosować do naszej diety. Jednak ma on również szereg wad odżywczych, które wyjaśnimy i przeciwdziałać będziemy za pomocą zdrowych alternatyw.

Czym jest dieta Paleo?

Dieta Paleo stawia na jedzenie, podobnie jak nasi paleolityczni przodkowie, ludzie z jaskiń. Opiera się ona na konsumpcji żywności, którą możemy znaleźć bezpośrednio w przyrodzie: warzyw, owoców, mięsa, ryb, jaj i nasion, w szerokim tego słowa znaczeniu. Chociaż archeolodzy nie do końca się z tym zgadzają, ponieważ wydaje się, że ten nasz przodek jadł to, co mógł (ale to już inna sprawa). Jest to przeciwieństwo diet opartych na roślinach wyłącznie.

Żywność otrzymywana przez rolnictwo, taka jak zboża lub rośliny strączkowe, nie jest uwzględniana w diecie Paleo . Wyłącza się również produkty mleczarskie, cukier, sól i wszelką żywność przetworzoną.

Teoretyczne zalety diety Paleo

Jego zwolennicy prezentują Paleo  jako sposób jedzenia, aby mieć więcej zdrowia, schudnąć i zwalczać najbardziej powszechne choroby współczesnego społeczeństwa, takie jak choroby układu krążenia, autoimmunologiczne, otyłość lub cukrzyca. Powodem jest to, że według twórców Paleo, nasz układ trawienny nie miał czasu na dostosowanie się do zmian w diecie wywołanych przez rolnictwo i, ostatnio, sedentaryzm, i dlatego choroby te istnieją.

Ważne jest, aby wyjaśnić, że dieta Paleo  nie jest dietą o udowodnionych korzyściach, takich jak na przykład dieta śródziemnomorska, ale jest tylko kolejną modą. W rzeczywistości w diecie Paleo jest wiele prądów. Istnieją grupy, które opowiadają się za spożywaniem wszelkiego rodzaju warzyw, skrobi lub nie: należą do nich sfermentowane produkty mleczne (jogurt, kefir) itp.

Wiele osób decyduję się na tę dietę, ponieważ chce w szybkim czasie schudnąć. Jeśli i Ty należysz do tych osób to lepiej sprawdź stronę StopStopNop.Pl i przeczytaj recenzje środków na odchudzanie.

Zalety diety Paleo: co nam się podoba

  1. Przewaga roślin. Uważamy, że to dobrze, że ta dieta nadaje priorytet żywności, takiej jak owoce i warzywa. Chcemy, abyś sprecyzował, że muszą one być sezonowe.
  2. Białka wysokiej jakości. Chude mięso (białe lub czerwone), ryby, jaja… najlepiej ze zwierząt hodowanych ekologicznie.
  3. Dobre tłuszcze. a ta nadaje znaczenie tłustym pokarmom, takim jak orzechy (na przykład ich mąki często zastępują mąki pszenicy), nasiona, oleje, takie jak oliwki z pierwszego tłoczenia (nigdy wysokorafinowane lub uwodornione), awokado, ryby oleiste itp.
  4. Bez soli i cukru. Albo bardzo mało. Nie popierają też sztucznych substancji słodzących ani innych dodatków, które odbierają nam naturalny smak żywności.
  5. Domowa kuchnia. Umieszczają ją przed przetworzoną i ultraprzetworzoną żywnością. I chociaż odnoszą się do paleolitu, prawda jest taka, że gotując w domu pozbywacie się złych tłuszczów, nadmiaru cukru, soli itp.
  6. Postaw na sport. To filar stylu życia Paleo. Chociaż istnieje pewien rodzaj treningu paleo, który obejmuje wspinaczkę, skoki, pełzanie lub podnoszenie ciężarów, trzymamy się Państwa rekomendacji, aby uprawiać sport regularnie, w zależności od tego, który z nich najbardziej Państwu odpowiada.

Wady diety Paleo: to, czego nie lubimy.

  1. Wyłączyć grupy żywności. Nie uważamy, że powinniśmy odkładać na bok produkty mleczne, zboża czy rośliny strączkowe, ponieważ dieta jest niezrównoważona. Każdy powinien przyjmować je w takiej ilości i częstotliwości, jakiej potrzebuje w zależności od wagi, struktury fizycznej i realizowanej aktywności sportowej.
  2. Jedzenie za dużo mięsa. Rezygnując z roślin strączkowych i zbóż, przestrzeganie diety Paleo może prowadzić do spożywania zbyt dużej ilości mięsa. Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia), białka roślinne powinny stanowić 75% diety, a zwierzęta 25%.

Zachowujemy dobro Paleo , równoważąc mniej zdrowe aspekty. Proponujemy przyjmowanie zbóż (zawsze całych ziaren) i roślin strączkowych rano i w południe, kiedy metabolizm jest szybszy, i zrobić kilka obiadów bardziej „paleo strict”. I utrzymujemy rekomendację do ćwiczeń.

Menu dietetyczne Paleo

To jest zdrowa wersja Paleo , którą przygotowaliśmy w magazynie Clara. Możesz pobrać to cotygodniowe menu Paleo  w formacie jpg i pdf, gotowe do druku. Jeśli pobierzesz go w formacie pdf, zobaczysz, że niektóre potrawy można kliknąć, dzięki czemu zobaczysz, jak przygotowywany jest przepis.

Rzeczy, o których należy pamiętać, jeśli zamierzasz podążać za tym menu Paleo .

  1. Nie należy dodawać cukru ani substancji słodzących do porannej kawy lub herbaty.
  2. Zwolennicy Paleo  zalecają, aby nie pić zbyt dużo kawy. Od Clara radzimy nie przewyższać dwóch codziennych filiżanek.
  3. Jeśli chcesz przekąskę w środku ranka, uzupełnij ją śniadaniem. Jeśli jadłeś dużo śniadania, wybierz zielony shake, jogurt, kefir lub garść orzechów. Jeśli jadłeś małe śniadanie, zjedz mini chleb razowy lub żyto z naturalnym mięsem indyka, tuńczykiem, sardynkami, szynką iberyjską…
  4. W środku popołudnia wybierz jedną z tych opcji: Mleczarstwo + owoce, nabiał + orzechy, pasztety warzywne z pasztecikami.
  5. Fermentowane paleo uzupełniają dietę, pielęgnują mikroflorę i pomagają w trawieniu. Kombucha, kefir lub kapusta kiszona to dobre rozwiązanie, które można wykorzystać w codziennym życiu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *